Introductie - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Ouafae - WaarBenJij.nu Introductie - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Ouafae - WaarBenJij.nu

Introductie

Door: Ouafae

Blijf op de hoogte en volg Ouafae

13 Augustus 2014 | Nederland, Almere-Buiten

Hallo lieve mensen!

Precies over twee weken vlieg ik naar Hong Kong voor mijn negen maanden stage en afstudeeronderzoek. Ik dacht laat ik eens beginnen met een introductie over wat ik daar precies ga doen in Hong Kong. Ik zal minimaal 1 keer per 2 weken (ik probeer 1 keer per week) een reisverslag gaan schrijven over wat ik allemaal meemaak, hoe het gaat op stage, de cultuur, het volk, het eten et cetera et cetera.

Zoals de meesten van jullie wel weten doe ik een ‘’beetje ingewikkelde’’ opleiding genaamd Biologie en Medische Laboratorium Onderzoek (Biology and Medical Laboratory Research). Dit doe ik aan de hogeschool van Leiden. Mijn opleiding bestaat uit verschillende specialisaties. Mijn specialisatie is de moleculaire biologie. Dit klinkt moeilijk maar is niet moeilijk! Google kan het kort en makkelijk uitleggen, als je geïnteresseerd bent wat moleculair precies inhoud.

In Hong Kong zal ik stage gaan lopen aan The Chinese University of Hong Kong, School of Biomedical Science. Hier ga ik aan verschillende projecten werken. Voornamelijk ga ik kijken naar de biochemische structuren van bepaalde micro-organismen en wat voor effect dat heeft op en in onze lichaam.

Ik zal voor negen maanden lang verblijven op de campus van The Chinese University en ik zal mijn huisje/appartementje/kamer moeten delen met een andere meisje. Dit vind ik heel eng en spannend. Zo meteen is ze harstikke vies, raar of liggen we totaal niet op dezelfde lijn. Dus je kunt wel begrijpen dat ik hierbij mijn hart vast houd.

Zelf ben ik van plan om in die tussentijd een beetje hier en daar te reizen. Ik bedoel, als ik daar toch zit in Hong Kong voor negen maanden, kan ik meteen een beetje de buurlanden gaan verkennen toch? Zelf heb ik al een klein lijstje gemaakt met waar ik naar toe wil en wat ik wil zien. Hopelijk heb ik aan het einde van mijn avontuur ze allemaal doorgestreept op mijn lijstje.

Maar nu als eerst, de aankomende twee weken, mentaal en fysiek goed voorbereiden voor mijn grote avontuur.

Hong Kong, here I come!!

• 13 Augustus 2014 - 11:34

Youssra:

Spannend meissie!!!!

Ik ben benieuwd & mocht het mij lukken met vakanties kom ik je graag opzoeken haha.

Dikke kus

• 13 Augustus 2014 - 12:22

Ouafae :

Jaaa.. super leuk Youssra!!

Je bent van harte welkom xx.

• 13 Augustus 2014 - 18:05

Wioleta:

Door jou verslagen te lezen reis ik stiekem met je mee, alleen dan digitaal. Ik heb er zin in!!! toi toi toi..

• 22 Augustus 2014 - 14:03

Moustafa: