Laatste avond in NL voordat mijn avontuur begint - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Ouafae - WaarBenJij.nu Laatste avond in NL voordat mijn avontuur begint - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Ouafae - WaarBenJij.nu

Laatste avond in NL voordat mijn avontuur begint

Door: Ouafae

Blijf op de hoogte en volg Ouafae

26 Augustus 2014 | Nederland, Almere-Buiten

Goedenavond allemaal

Het is eindelijk zover. Morgen middag om 13.05 zal ik mijn kikkerlandje verlaten en vetrekken naar de snelle, chaotische, flitsende deelstaat van China. Hong Kong ligt aan mijn voeten!

De afgelopen dagen waren gigantisch druk. Ik heb al mijn familieleden en vrienden gezien. Het was ontzettend vermoeiend maar ik ben zeer voldaan en voel mij erg gezegend. Ik hoor vaak van mensen om mij heen, dat je niemand moet vertrouwen en dat echte vrienden niet bestaan. In mij geval is dat totaal niet zo (oké, dit klinkt heel naïef) maar ik heb zoveel lieve familie en vrienden om mij heen, waarvan ik 100% zeker weet dat de meeste van hen het beste voor mij willen. En dat is ook absoluut andersom!!

De afgelopen dagen is mij ook vaak de vraag gesteld: ‘’Ouaf, hoe voel je je nu? Nu je weet dat je zo meteen weg bent voor een zo’n lange periode?’’ Nou dat zal ik nu even duidelijk uitleggen! Op dit moment voel ik van alles, spanning, opwinding en het feit dat ik voor zo’n lange tijd mijn familie zal gaan missen, vooral mijn kleine zusje. De afgelopen dagen was ik zo druk bezig met familie, vrienden, afscheid nemen en dingen die ik nog moest aanschaffen. Maar mij allergrootste zorg was: ‘’Hoe ga ik al mijn spullen meenemen naar Hong Kong?’’ Een paar weken geleden vroegen een aantal vriendinnen al of ik was begonnen met inpakken. Elke keer was mijn antwoord daarop: ‘’Ja, hallooo.. wie begint er nou zo vroeg met pakken? Ik heb nog wel genoeg tijd hoor! En trouwens.. ik neem toch al mijn spullen mee, dus het is een kwestie van spullen in mijn koffer doen en klaar!’’ Tjah.. en nu denk ik: was ik maar toch wat eerder begonnen in plaats van vanavond. Want het enige wat ik op dit moment doe naast deze blog schrijven is stressen omdat ik nog steeds op de 29.3 kilogram zit terwijl ik maar 23 kilogram mee mag nemen. Maar goed, stress is er altijd. Dat ben ik inmiddels wel gewend.

Waar ik nu ook wel aan denk is aan het afscheid van mijn familie morgen op Schiphol. Dat gaat drama worden. Me moeder gaat huilen, ik ga huilen, me zusjes gaan huilen en me vriendinnen gaan huilen. Me vader en broertje gaan denk ik niet huilen. Als ze dat wel gaan doen zal ik dat zeker vermelden in mijn volgende blog! Nadat ze deze blog hebben gelezen gaan ze morgen extra hun best doen om hun tranen in te houden haha.. dat lijkt mij grappig.

In ieder geval lieve mensen, zal dit mijn laatste blog zijn die ik hier in Nederland zal schrijven. Mijn eerst volgende blog zal vooral gaan over mijn vliegreis en alle taferelen daar rondom. Morgen op naar mij eigen avontuur.

  • 26 Augustus 2014 - 23:37

    Nancy Koppe:

    Wauw Oaufae ( weffa ) haha ...super stoer van je ! En ik ga je zeker volgen!! Goede reis morgen !!!

  • 27 Augustus 2014 - 02:27

    Diana:

    Hele goede reis en heel veel plezier!! Xxxx Diana

  • 28 Augustus 2014 - 09:30

    Sofia :

    OUAFIEE!! Je bent nu echt weg! Wow, I envy you ;)
    Kben mega trots op je en geniet van deze bijzondere ervaring! Keep us posted!
    Xx Sofia

  • 28 Augustus 2014 - 15:51

    Najat:

    Ola avonturista,
    Woehoe, kan niet geloven dat je nu (waarschijnlijk) in Hong Kong bent!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ouafae

Actief sinds 19 Juli 2014
Verslag gelezen: 581
Totaal aantal bezoekers 19166

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 10 Juni 2015

Ouaf in Hong Kong

Landen bezocht: