Ruim twee weken Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ouafae - WaarBenJij.nu Ruim twee weken Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ouafae - WaarBenJij.nu

Ruim twee weken Hong Kong

Door: Ouafae

Blijf op de hoogte en volg Ouafae

15 September 2014 | Hong Kong, Hong Kong


Hello people!

Hier ben ik weer. Ik heb inmiddels wel beetje mijn draai gevonden. Ik ben ook gewend aan het klimaat, af en toe voel ik mij nog een beetje verloren omdat ik mijn mensjes mis. Maar ik kan het gelukkig goed vinden met één van mijn huisgenoten. We doen regelmatig wat leuks samen. Ik ben best open en spontaan in de omgang. Maar toch ervaar ik het als moeilijk om contact te krijgen met de Chinezen. Ze zijn lief behulpzaam maar erg op zichzelf. Veel Chinezen met wie ik omga komen uit Mainland China (het vaste land China). Je kan merken dat daar het één kind beleid word gehandhaafd! Ze doen alles alleen. De mensen met wie ik wel contact heb zijn heel geïnteresseerd in mijn familie, voornamelijk mijn broertje en zusjes. Ik kreeg kreten te horen van ooohh! en aaaahh! En het mooiste of we in een grote villa woonden met zoveel mensen. Nou jaa.. dacht ik bij mezelf, een rijtjeshuis met een zolderverdieping hmmm.. is bijna een villa hier .....

Mijn hoogtepunt van de afgelopen week was een echte Chinese massage. Dit was echt super gaaf en heerlijk!! We werden heel traditioneel ontvangen door hele mooie dames in traditionele kledij. We kregen thee die je lichaam van binnenuit ontspand en om alvast in de mood te komen. Daarna werden we begeleid naar ieder een aparte ruimte en moest ik wachten. Alles was heel luxe en mooi. Ik was inderdaad echt in the mood. Even later werd er op mijn deur geklopt en komt er zo'n kleine stevig vrouwtje (het type vrouwelijk sumo worstelaar) naar binnen. Als ik een man was geweest was ik zeer teleurgesteld haha.. De massage op zich was TOP! Ik ben ook naar het stadje Mong Kok geweest. Dit stadje is bekend vanwege de vele avondkraampjes. Dit word ook de Templestreet genoemd. Je hebt er zoveel bezienswaardigheden, ik keek mijn ogen uit!

Zoals ik al eerder had gezegd in mijn vorige reisverslag, het eten is echt verrukkelijk! Voordat ik naar China kwam hadden we het er vaak over dat er hier honden en kattenvlees gegeten word. Tot mijn grote schrik blijkt het niet alleen bij honden en katten te blijven! Ze eten letterlijk alles wat moeder natuur te bieden heeft. Van reptielen tot aan amfibieën, en alles wat daar tussen zit! Dus om mij op dat gebied veilig te stellen heb ik besloten om helemaal geen vlees of pluimvee te eten! Aangezien ik ook nog eens alleen "halal" eet blijft er alleen alles uit de zee over. Dit is prima en "veilig"!! Hahaha zou je denken! Laatst had ik een bestelling gemaakt, een lekkere vissoepje! Kreeg ik een gigantische vissenkop op m'n bord voorgeschoteld! Ik ben niet van de "Wat de boer niet kent dat eet hij niet" maar geloof mij.. zoiets wil je echt niet op je bord hebben! Het zag er behoorlijk eng uit...

Bij nader inzien zag ik op het menu dat het inderdaad ging om viskoppensoep, maar ik had eroverheen gelezen waardoor ik alleen Fish soup las. Dit zijn dus specifieke leermomenten die je nooit meer vergeet! Maar goed, ik kan een heel boek schrijven over alle indrukken die ik krijg en alles wat ik hier meemaak. Dat is jammer genoeg niet de bedoeling dus tot horens dan maar weer!

  • 15 September 2014 - 15:43

    Youssra:

    hoi lieverdjeeee

    wat fijn dat je je draai een beetje hebt gevonden.
    enjoy every moment, voor je het weet is het voorbij.


    dikke kus
    ni haoooooo

  • 15 September 2014 - 16:10

    Sofia:

    Haai Schattie! Ik ben super blij dat je je draai een beetje hebt gevonden. Geniet van alles wat je ziet en ervaart , it's once in a lifetime. Ik hoorde dat je mams waarschijnlijk in november langskomt. Kicken man!! Geweldig om je verslagjes te lezen, kan niet wachten op de volgende!

    XX Sofia

  • 15 September 2014 - 18:14

    Moustafa:

    die vissenkop had je gewoon moeten opeten! LOL

  • 15 September 2014 - 21:37

    Najat:

    Wow ouaf, klinkt geweldig allemaal! Haha die vissenkop, ieuuuwwww!!
    Maar beter dan hond of poes, toch!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ouafae

Actief sinds 19 Juli 2014
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 19276

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 10 Juni 2015

Ouaf in Hong Kong

Landen bezocht: