Trip naar Taiwan - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Ouafae - WaarBenJij.nu Trip naar Taiwan - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Ouafae - WaarBenJij.nu

Trip naar Taiwan

Door: Ouafae

Blijf op de hoogte en volg Ouafae

10 November 2014 | Taiwan, Taiwan


Hallo lieve mensen!

In dit reisverslag ga ik jullie vertellen over mijn trip naar Taiwan. Vorige week was het zover en ben ik samen met mijn huisgenoot/vriendin een klein weekje naar Taiwan geweest. De vlucht verliep prima en duurde ongeveer twee uur. Aangekomen op bestemming Taipei, de hoofdstad van Taiwan gingen we met een bus richting het treinstation. Onderweg viel het mij al snel op dat het helemaal niet zo druk was hier in vergelijking met Hong Kong. Ik dacht dat Taiwan wel een beetje hetzelfde zou zijn als Hong Kong maar niet dus, nu ik hier al een tijdje in Azië ben zie ik echt wel de verschillen!

Het tweede wat mij opviel was dat letterlijk iedereen op een scooter reed. Mannen, vrouwen en zelfs kinderen! Ze deden alles op de scooter, boodschappen, mensen en materialen vervoeren. Het was zo grappig om te zien. Wat Nederland heeft met fietsen heeft Taiwan met scooters.

We reisden af met de trein richting het zuiden naar Hualien. Dit was een reis van 3 uur lang. Het landschap onderweg zag er werkelijk adembenemend mooi uit. Vele hoge, groene bergen met watervalletjes kwamen we regelmatig tegen. Ik was veel te opgewonden om de ongemakken van de hele reis te voelen.

Vanuit Hong Kong hadden we al gereserveerd voor een Homestay hotel. Deze lag gesitueerd tussen allemaal akkers van boeren. Het strand van Hualien lag op 10 minuten loopafstand van de Homestay waar wij verbleven. Daar zijn we na aankomst ook gelijk naar toegegaan. De oceaan rook zo zoutig en was zo ontzettend blauw. Dit is voor het eerst dat ik de Grote oceaan heb gezien. Echt indrukwekkend! En dit was nog maar het begin... We hadden de rest van de dag alleen aan het strand gelegen en uiteraard weer heerlijk gegeten. We zijn vroeg gaan slapen om goed uit te rusten zodat we de komende dagen alles konden verkennen.

De mensen hier zijn echt zo aardig en hartelijk. In dit gedeelte van Taiwan zijn Westerse toeristen zeldzaam. Daarom denk ik, vroegen veel mensen of ze een foto van mij of met mij mochten maken. Ik voelde me net een beroemdheid maar ook erg opgelaten.

Na twee dagen Hualien te hebben ontdekt gingen wij met een klein busje terug richting Taipei. Tijdens de terugreis werden we door de gids begeleid naar veel beroemde en bekende plekken zoals de beroemde Chingshui Cliff, Jiufen, Suao Cold Spring en Suao Baimi Clogs village. Mijn favoriete gerechten hebben we gegeten in Nanfang-ao Port in Yilan Country. Het was allemaal zeer interessant en echt super gaaf om te zien!

Eenmaal aangekomen in Taipei zijn wij naar de Tien Lai Hot Spring Resort gegaan. Uiteraard hadden we dit van te voren gereserveerd. Dit was een stuk luxer dan mijn sober ingerichte kamertje in Hong kong. Net als Japan staat ook Taiwan bekend om zijn Hot springs. Een Hot spring is een bron die bestaat uit geothermische verwarmd grondwater uit de aardkorst. Dit wil zeggen dat het water is opgewarmd met warmte uit de aarde zelf. In het water van zo’n Hot spring komen vaak meerdere mineralen voor dan in gewoon water. Omdat Taiwan op een groot aantal aardbreuken gelegen ligt kun je overal in dit land hot springs vinden. Vaak word er beweerd dat Hot springs genezende werking hebben voor veel verschillende lichamelijke klachten en word dus vaak gebruikt voor therapeutische doeleinden. Nou nu maar hopen dat de vlekjes van m'n uitslag echt helemaal verdwijnen en nooit meer terug komen.. want ik heb namelijk mijn lichaam bijna verbrand door die hot springs hier haha..

Als laatste gingen wij natuurlijk nog Taipei helemaal verkennen. Ondanks dat Taipei niet zo druk is als Hong Kong bruist deze stad wel 24 uur per dag. Dit is ook een stad die nooit slaapt. Van de hoogste gebouw van Taipei tot aan de beroemdste tempels heb ik verkend.

Al met al was het weer een TOP ervaring om te beleven. Eenmaal terug in Hong Kong was ik wel een beetje emotioneel geraakt. Er was niet echt iemand om dit grote avontuur rechtstreeks mee te delen. Op zulke momenten mis ik mijn familie en vrienden ontzettend erg. Dan besef ik ook hoe erg ik bof als persoon.

Op stage gaat het ook prima! Ik ben druk bezig met mijn project en heb inmiddels ook mijn review geschreven en ter beoordeling bij de professor ingeleverd!

Even totaal iets anders. Ik ben onlangs door de voorzitter van de Islamic Young Association Hong Kong, waar ik tevens met het offerfeest bij was geweest, gevraagd om een column te schrijven over mijzelf. Wat ik als moslima in Hong Kong doe en ervaar. Dit word ook gepubliceerd! Ik word nog eens beroemd hier in Azië:p haha..

Nou lieve mensen, check vooral de foto’s die ik in de bijlage heb gezet zodat jullie een idee krijgen hoe alles eruit zag.

Ik denk aan jullie!

Ouafae



  • 10 November 2014 - 08:31

    Nancy:

    Mooi avontuur weer ! Geniet ervan en vooral voorzichtig weer !

  • 10 November 2014 - 10:15

    Atika:

    aaaah super leuk om te lezen ouaf geniet ervan!! xx dikke kus van mij en safouan! ik ben trots op je x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ouafae

Actief sinds 19 Juli 2014
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 19176

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 10 Juni 2015

Ouaf in Hong Kong

Landen bezocht: