Dragon's Back en vakantie :-) - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ouafae - WaarBenJij.nu Dragon's Back en vakantie :-) - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ouafae - WaarBenJij.nu

Dragon's Back en vakantie :-)

Door: Ouafae

Blijf op de hoogte en volg Ouafae

21 December 2014 | Hong Kong, Hong Kong


Hallo lieve mensen,

Het is weer tijd voor een verslagje van mijn verblijf hier. Het lijkt alweer eeuwen geleden dat mijn moeder hier was. Na een tijd van drukte en opwinding over haar komst en de geweldige tijd die we samen hebben doorgebracht heb ik de draad weer opgepakt. Ik heb me een aantal dagen behoorlijk eenzaam en alleen gevoeld nadat ze weer was vertrokken. Het was allemaal zo vertrouwd en super gezellig. Dit spreekt misschien niet iedereen aan maar eigenlijk zou iedereen voor een lange periode van huis moeten, om ervaring op te doen en te voelen hoe belangrijk je familie is. Alles is tegenwoordig maar vanzelfsprekend en gewoon, vaak staan we er niet eens bij stil. Bij deze Ode aan mijn moeder; mama, je bent een bijzonder mens! Ik dank jou voor je steun het vertrouwen en geloof dat je in mij hebt. YOU ARE AMAZING!! Hallelujaaa!! Keep the chistmaspirit alive!! Hahhaa..

Maar goed mijn leven gaat hier gewoon door en ik vind het nog steeds geweldig om hier te zijn. Vorige week ben ik met een aantal vriendinnen gaan hiken op een welbekende plek hier in Hong Kong. Genaamd de Dragon’s Back. Dit ligt in het Zuid-Oosten van Hong Kong eiland. In 2004 is the Dragon’s Back Trail uitgekozen tot de beste urban hiking trail door de TIME Asia. En ik begrijp ook waarom! Voordat we bij deze geweldige panorama’s aankwamen moesten wij eerst de bergen opklimmen. Het ging om 800 trappen! Eigenlijk moet je in topconditie zijn om deze hike route te nemen. Ik had er te nonchalant over gedacht en dat viel dus een klein beetje vies tegen... Tijdens onze wandeling opwaarts kwamen we steeds hoger en hoger en zagen wij Hong Kong Island opdoemen. Op een gegeven moment kwamen we op de Dragon’s Back trial en zagen we het uitzicht aan de andere kant van het eiland dus het uitzicht over de zee en de vele kleine eilandjes in de verte. Dit was echt heel mooi om te zien. Hier had ik mijn momenten dat ik echt even stil moest staan en gewoon dankbaar ben dat ik dit allemaal mag zien en ervaren. Als jullie de foto’s bekijken, weten jullie ongeveer waar ik het over heb. Ondanks dat ik afgemat was na de klimpartij was ik ook zeker zeer voldaan..

Enige tijd geleden ontmoete ik een Canadees-Chinese meisje die haar PhD in Nederland heeft afgerond. Zij vertelde mij dat ze Nederland een schitterend land vond en dat ze naar alle leuke en mooie plaatsen was geweest. Toen realiseerde ik mij dat ik eigenlijk heel weinig van Nederland heb gezien ondanks dat ik er geboren en getogen ben. Het is eigenlijk best grappig hoeveel ik al van Hong Kong heb gezien, van de 270 eilanden die Hong Kong bezit heb ik tot nu toe meer dan 15 verschillende eilanden bezocht terwijl ik in Nederland niet eens op Texel of Terschelling ben geweest! Dus mijn goede voornemen voor 2015 is dat wanneer ik terug ben, ik heel Nederland ga verkennen van Schiermonnikoog en Ameland tot aan Maastricht en Geleen! Maar nu eerst nog even een groot deel van Azië verkennen!

Normaal gesproken upload ik mijn reisverslagen altijd op een maandag in plaats van een zondag. Vandaag is het anders. Morgenochtend vroeg vertrek ik namelijk naar Maleisië. Ik ga samen met een aantal vriendinnen de komende 3 weken reizen door Maleisië. Ik zal starten met een paar dagen Kuala Lumpur. Vervolgens gaan we naar Malakka en dan naar Cameron Highlands. Daarna gaan we terug naar Kuala Lumpur om oud en nieuw te vieren. Mijn verjaardag op 2 januari gaan we vieren in Langkawi een schitterend eiland, waar we tevens het hele weekend zullen blijven. Daarna reizen we af naar Penang om daar de boel te verkennen en om deze onvergetelijke reis goed af te sluiten vliegen we tot slot naar Bali, Indonesië, waar we een week gaan vertoeven! Tijdens mijn reis zal ik weinig actief zijn op Facebook, Instagram, Whatsapp of Snapchat dus alvast bij deze lieve mensen.... Voor de mensen die kerst vieren wens ik jullie allemaal hele mooie feestdagen met veel gezelligheid en saamhorigheid en voor de rest wens ik iedereen een fantastisch en avontuurlijk nieuw jaar toe.

Groetjes en tot volgend jaar!

  • 21 December 2014 - 11:25

    Yasmina:

    Omg zo leuk Ouafae!!! Kon k het ook maar meemaken. Geniet ervan

  • 21 December 2014 - 18:14

    Nancy:

    Wauwww mooi verhaal weer !!!
    Haha denk dat de meeste niet zoveel van hun eigen land hebben gezien, en als we dan op vakantie gaan zoveel mogelijk dorpjes willen bezoeken in die vreselijke hitte !!
    Maar in ieder geval weer lekker genieten en ook boor jouw hele fijne dagen en een gelukkig en gezond nieuw jaar ! X van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ouafae

Actief sinds 19 Juli 2014
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 19181

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 10 Juni 2015

Ouaf in Hong Kong

Landen bezocht: