Malaysia, Truly Asia. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ouafae - WaarBenJij.nu Malaysia, Truly Asia. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ouafae - WaarBenJij.nu

Malaysia, Truly Asia.

Door: Ouafae

Blijf op de hoogte en volg Ouafae

06 Januari 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur


Hallo lieve mensen!

Bij deze wens ik nog iedereen een fantastisch nieuw jaar toe! Zoals ik in mijn vorige reisverslag heb verteld heb ik de afgelopen 2 weken samen met een geweldig, gezellig Hollands groepje door Maleisië gereisd. Als eerst vloog ik naar Kuala Lumpur om mijn twee Nederlands-Turkse vriendinnen te ontmoeten. Deze dames hadden mij vorig jaar november in Hong Kong opgezocht. De vlucht verliep prima. De stewards en stewardessen waren heel vriendelijk maar wel heel erg traag. Bij aankomst op Kuala Lumpur bleek mijn koffer zoek te zijn geraakt!!! De nachtmerrie van elke reiziger! Ik was behoorlijk opgefokt maar tegelijkertijd wilde ik mijn avontuur niet hierdoor laten bederven... Na alles te hebben geregeld ging ik met de meiden mee. Om tot rust te komen en te ontspannen zouden we naar een infinity pool gaan. Dit is een zwembad bovenop een wolkenkrabber. De randen zijn omheind met glas en als je erin zit, zie je de skylines van Kuala Lumpur. In de avond is die glazen omheining niet zichtbaar. Dit was echt waanzinnig!

De dagen erna zijn we Kuala Lumpur gaan verkennen. We zijn naar de Petronas Twin Towers geweest (hoogste gebouwen van KL), Butterfly Garden, de National Mosque etc. Dit is echt een geweldige stad! Omdat Maleisië een Islamitisch land is heb je letterlijk op elke hoek van de straat een moskee staan. Ook hebben ze altijd gebedsgewaden voor vrouwen en mannen die er niet op gekleed zijn om te bidden. Zo kan iedereen, elk moment, waar dan ook bidden of de moskee gewoon bewonderen. Het mooiste wat mij opviel was dat iedereen in de moskeeën welkom was, ook de niet moslims! Het onderscheid daarin was de kleur van het gewaad wat je kreeg. Donker paars was voor de moslims en lila paars was voor de niet moslims.

Na een paar dagen Kuala Lumpur zijn wij met z'n vijven doorgereisd naar Cameron Highlands. De Cameron Highlands is een hoogvlakte van Maleisië en ligt ongeveer 1500 meter boven zeeniveau, waardoor dit het hoogste gebied is van het vaste land Maleisië. Deze hoogvlakte word al sinds de 18e eeuw gebruikt voor theeplantages. Het is onwijs mooi om de uitzichten hiervan te zien. Omdat dit gebied erg hoog ligt is de temperatuur hier dan ook erg laag in vergelijking met de rest van Maleisië. Dit was wel even wennen. In de Cameron Highlands was het gemiddeld 16 graden terwijl het in de rest van Maleisië boven de 25 graden is. Vervolgens ging onze reis door naar Melaka. Dit is een historische, toeristische kuststad in Maleisië. Melaka is in de middeleeuwen bezet geweest door verschillende Europese landen. Eerst door de Portugezen, daarna door de Nederlanders en tot slot nog eens door de Britten. Melaka heeft dus veel Europese bezetters gehad waardoor je verschillende mixen van architectuur krijgt. Echt heel gaaf!

Na Melaka zijn we naar Penang gegaan. Hier studeert mijn vriendinnetje aan de Universiteit Sains Malaysia. Hier zijn we een paar dagen gebleven. Met oud en nieuw zijn we weer terug gegaan naar Kuala Lumpur om het nieuwjaar te vieren. Dit hebben we gedaan op de rooftop van Reggae Mansion die het nieuwjaarsfeest organiseerde. Veel backpackers en exchange students kwamen op deze event af. Vooral omdat nieuwjaar niet zo groots word gevierd hier in Maleisië. Het is en blijft een Islamitisch land. Vandaar dat er ook geen spectaculaire vuurwerkshow te zien was. Er was wel wat vuurwerk, maar je kan het niet vergelijken met de vuurwerkshows die op de Erasmusbrug in Rotterdam te zien zijn met oud en nieuw. Maar we hebben een topavond gehad met onze rooftop party!!

Met mijn verjaardag zijn we een aantal dagen naar Langkawi geweest. Dit is een Eiland die in de Andamanse Zee ligt en ongeveer 30 km vanaf Maleisië vasteland ligt. Dit is echt een prachtig, exotisch eiland wat je kunt vinden in een reismagazine. Ik moest mezelf af en toe knijpen of ik niet droomde. Het eerste wat we deden toen we daar aankwamen was meteen een bezoekje brengen aan de strand. Het zand was zo zacht en zuiver, de zee was adembenemend mooi, de lucht was strakblauw en de de zon scheen fel. Nogmaals het zag eruit als een plaatje. Het eiland had meerdere kleine eilandjes. Mijn vriendin en ik hadden meteen geregeld om naar zo'n eiland gebracht te worden waar niemand was zodat we het hele strand voor ons zelf hadden. Met een waterscooter zijn we er naartoe gebracht en drie uur later werden we weer opgehaald! Heel even waren we gestrest, want stel je voor dat ze ons zouden vergeten of zoiets...

Verder hebben wij veel getourd met de scooter en zijn wij op zoek gegaan naar verschillende watervallen die je kunt vinden op het eiland. Langkawi heeft drie grote watervallen waarvan wij er twee hebben bezocht. Omdat er omstreeks deze tijd bijna geen toeristen waren hadden we het gevoel alsof we Columbus waren die elke keer een nieuw stukje grond hadden ontdekt. Niet in woorden te beschrijven! Mijn verjaardag was in ieder geval helemaal TOP!!

De afgelopen twee dagen heb ik het rustig aangedaan bij me vriendin thuis in Penang. Penang is ook een toeristisch stadje dat in het oosten van Maleisië ligt. Het staat bekend om z'n lekker eten (ik voelde me helemaal thuis) en bekende street art. Leuk en gaaf om te zien. Daarnaast heb ik ontzettend veel gezwommen in het zwembad van de appartement complex waar mijn vriendinnetje woont. Dat was wel even lekker ontspannen na al dat reizen.

Vandaag is mij laatste dag hier in Maleisië. Ik heb ontzettend veel gezien, geleerd en ervaren. Mijn passie voor travelen is nu nog groter geworden dan voorheen. Gelukkig is mijn reis nog niet helemaal afgelopen. Op dit moment ben ik aan het wachten voor mijn vliegtuig richting Bali, Indonesië waar we een week gaan verblijven. Mijn avonturen gaan gewoon nog door. Ik zal jullie zeker weer op de hoogte houden over Bali. Ik moet nu gaan boarden!

Tot spreeks lieve mensen

  • 06 Januari 2015 - 17:21

    Moustafa:

    Coowll ouaf!, ik wordt helemaal warm van Langkawi!, daar wil ik ook heen:D

  • 08 Januari 2015 - 11:29

    Kasim:

    Prachtig om je verhaaltjes te lezen en ook dat je het naar je zin hebt.

  • 12 Januari 2015 - 11:57

    Soumaya:

    Super leuk om te lezen! Wat een prachtige reis... Geniet ervan! Xx Soumaya

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ouafae

Actief sinds 19 Juli 2014
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 19185

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 10 Juni 2015

Ouaf in Hong Kong

Landen bezocht: