Cousins in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ouafae - WaarBenJij.nu Cousins in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ouafae - WaarBenJij.nu

Cousins in Hong Kong

Door: Ouafae

Blijf op de hoogte en volg Ouafae

02 Maart 2015 | Hong Kong, Hong Kong


Heey mensen,

Afgelopen weken was het één en al feestsfeer hier. Een paar dagen voor oud en nieuw zijn we samen met een aantal vriendinnen naar de Flower market geweest. Hier werden voornamelijk bloemen, plantjes etenswaren en spulletjes verkocht die specifiek met Chinees nieuwjaar te maken hadden. Wat ik heel apart en erg lekker vond waren de beroemde Pineapple cakejes. Dat zijn de oliebollen voor de chinezen! Zonder de Pineapple cakejes, geen oud en nieuw! Het voelde echt als de december maand in Nederland. Onwijs gezellig en sfeervol. Alles was heel mooi versierd met bloemen, lampjes en lampionnen. De mensen spraken en lachten met elkaar en wensten elkaar gelukwensen. Ik wist niet wat ik zag. Normaal gesproken is iedereen op zich zelf. Geen begroetingen op straat of iets in die trant.

Zoals ik eerder had aangekondigd waren vorige week mijn nichtjes Laila en Soumaya overgekomen vanuit Nederland. Samen met hen en nog een paar andere vriendinnen hebben wij The Chinese New Year gevierd. Precies boven Victoria Harbour, een harbour wat tussen Hong Kong eiland en Kowloon ligt, werd een enorme, grote vuurwerk show gegeven. Dit is een bekend fenomeen hier in Hong Kong waar veel toeristen op af komen. Uiteraard zijn wij daar naar toe gegaan om de mooie vuurwerk show te bezichtigen. Het was in een woord schitterend!

Na oud en nieuw hebben we veel leuke dingen gedaan en gekocht. Vooral bij de populaire ladiesmarket hebben we ontzettend veel lol gehad! Vooral met het afdingen van spulletjes :) Vorige weekend zijn we gaan high-tea’en in een nogal bekend en luxe hotel hier in Hong Kong. Namelijk, The Peninsula. Dit is de oudste hotel hier in Hong Kong en waanzinnig mooi. Dit hotel is vaker gebruikt voor sommige films scenes van bijvoorbeeld, The Dark Knight en de James Bond film, The man with the golden gun. Van binnen ziet het er erg royaal uit en heeft een ouderwets klassiek interieur. Tijdens het high-tea’en had ik het gevoel dat ik aan het high-tea’en was met Koningin Beatrix. Puur vanwege de sfeer en hoe wij behandeld werden door het personeel. Het was super de luxe en natuurlijk erg smakelijk allemaal!

Ook zijn we gaan hiken. Omdat ik dit vaak doe sinds ik hier ben vond ik het leuk om hen dit ook te laten ervaren. Dit keer zijn wij gaan hiken bij Ng Tung Chai. Dit ligt redelijk dicht bij het gebied waar ik woon. Het staat bekend om zijn bekende watervallen die je tijdens het hiken tegen komt. Deze hike deed mij erg veel denken aan mijn dagje in Maleisie toen wij opzoek gingen naar de bekende watervallen op Langkawi. Ook hier was het prachtig, zoveel puur ongerept natuur en schoon.

Nou afgelopen donderdag heb ik weer afscheid moeten nemen van mijn nichtjes. Het valt altijd best wel zwaar om afscheid te nemen. Op dat moment wil ik dan ook graag mee terug naar Nederland. Maar anderzijds ben ik echt van deze plaats gaan houden. Onderhand ben ik alweer zes maanden hier in Hong Kong. De tijd gaat zo ontzettend snel. Over een kleine drie maandjes is het alweer tijd om terug te keren naar huis. Maar tot die tijd geniet ik hier nog met volle teugen!!

Tot snel weer!
Ouafae

  • 02 Maart 2015 - 08:52

    Soumaya:

    Het was super leuk wef, geniet nog van de laatste 3 maanden! Xx Soum

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ouafae

Actief sinds 19 Juli 2014
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 19173

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 10 Juni 2015

Ouaf in Hong Kong

Landen bezocht: