Doei Papa en hallo nieuwe vakantie trip!! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ouafae - WaarBenJij.nu Doei Papa en hallo nieuwe vakantie trip!! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ouafae - WaarBenJij.nu

Doei Papa en hallo nieuwe vakantie trip!!

Door: Ouafae

Blijf op de hoogte en volg Ouafae

30 Maart 2015 | Hong Kong, Hong Kong


Heey allemaal!!

Zoals ik al had aangekondigd in mijn vorige verslag is dit keer mijn vader mij komen opzoeken in Hong Kong. Hij wilde met z'n eigen ogen zien of alles goed gaat met zijn lieftallige dochter natuurlijk. Hij wilde deze deelstaat van China eens goed bekijken hoe ik hier woon en leef. Mijn vader was heel sceptisch over het feit dat ik hier mijn stage wilde doen. Maar nu is hij apetrots op wat ik allemaal heb bereikt☺

Ik heb genoten van ons samenzijn, nu weet ik gewoon dat wij twee handen op één buik zijn. Wij lijken ontzettend veel op elkaar in veel opzichten. Ik ben gewoon de vrouwelijke versie van mijn vader haha. Ik hou bijvoorbeeld erg veel van stiptheid en planning waardoor alles gewoon perfect ging en Paps was het volkomen daarmee eens.

Net zoals de meeste bezoekers die bij mij zijn geweest, had hij niet zoveel natuur verwacht. Vooral de kusten van Hong Kong kunnen even exotisch zijn als bijvoorbeeld de kusten van Indonesië of Thailand. Mijn vader was meer geïnteresseerd in de infrastructuur van Hong Kong. Hij vond dit zeer bijzonder en zwaar geschut. Al die hoge wolkenkrabbers hebben veel indruk gemaakt. Bij elke gebouw bleven we uitvoerig staan om het te bewonderen en goed te bekijken hoe al dat staal en beton in elkaar is gezet. Hij wist heel veel over de enorme constructies te vertellen en liet mij nieuwe inzichten zien. Zo had ik die gebouwen nooit eerder bekeken. Daarnaast heb ik hem de allermooiste en beroemde plaatsen van Hong Kong laten zien. De Chinese keuken laten ruiken en proeven. In Tai O, een beroemde vissersdorpje, kon ik hem helaas niet van alle krioelende beestjes/visjes laten proeven omdat Pa dus helemaal geen vis lust! Laat staan wat niet eens op een vis lijkt..

Alles bij elkaar was het super gezellig en bijzonder dat Papa hier was. Ik voelde mij op sommige momenten weer het kleine meisje, ik gedroeg mij af en toe ook zo, vooral tijdens het shoppen:p Mijn vader is afgelopen vrijdag weer vertrokken naar Nederland. Hij zal deze bijzondere vakantie en geweldige tijd die we samen hebben gehad zeker niet vergeten.

Volgend weekend is het paasweekend en die vrijdag ervoor is het Goede vrijdag. Omdat Hong Kong een ''East meets West'' wereld is, worden hier westerse en oosterse feestdagen gevierd. Dat betekend dat ik aankomend weekend een ontzettende super lange ''get away'' weekend heb waarin ik ga reizen naar het land van de rijzende zon. Ik kijk ontzettend uit naar het land van de geisha's, thee ceremonies en prachtige tuinen waar ik de bijzondere Sakura (bloesemperiode) zal meemaken. Samen met mijn huisgenoot/vriendin gaan wij een week naar Osaka en Kyoto. Mijn volgende verslag zal natuurlijk uitgebreid gaan over Nippon oftewel Japan.

Till next time lieve mensen!

  • 30 Maart 2015 - 11:22

    Manisha:

    Aaaah tof dat je naar japan gaat!!!!!!!!! Ben benieuwd!!
    Ik vind het nog steeds super leuk om al je verhaaltjes te lezen.
    Veel plezier nog lief xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ouafae

Actief sinds 19 Juli 2014
Verslag gelezen: 560
Totaal aantal bezoekers 19277

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 10 Juni 2015

Ouaf in Hong Kong

Landen bezocht: