Laatste maand Hong Kong! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ouafae - WaarBenJij.nu Laatste maand Hong Kong! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ouafae - WaarBenJij.nu

Laatste maand Hong Kong!

Door: Ouafae

Blijf op de hoogte en volg Ouafae

27 April 2015 | Hong Kong, Hong Kong


Waddup lieve mensen..

Het klinkt raar om te zeggen dat dit mijn laatste maand hier in Hong Kong is. Ik kan me nog niet helemaal voorstellen dat ik over een kleine maand weer in Nederland zal zijn. Maar eerst moet ik mijn afstudeerstage goed afronden. Er lijkt maar geen einde te komen aan mijn scriptie. Vooral omdat ik al een aantal maanden geleden ben begonnen met schrijven. Ik moet nog steeds veel experimenten doen voor de juiste resultaten. De laatste loodjes zijn echt het zwaarst.. Vooral nu, dat ik bijna weg ga. Ik kan nu wel zeggen dat ik nu echt voldaan ben.

Ik ben zoveel meer dingen gaan waarderen in het leven, gewoon hele simpele dingen die ik voorheen gewoon vanzelfsprekend vond. Omdat ik geen familie of vrienden om mij heen had was mijn steun en toeverlaat mijn geloof. Dat heeft me op eenzame momenten echt geholpen. Daarnaast ben ik mijn familie meer dan ooit gaan waarderen. Eten ben ik meer gaan waarderen doordat ik het zelf moest kopen, betalen en ‘’koken’’:p. En op de een of ander manier ben ik de flora en fauna ook meer gaan waarderen, doordat ik zoveel schitterende ongerepte natuurgebieden heb gezien. Als ik mooie bloemen of een klein beekje verdwaald tussen gigantische bergen zie, dan blijf ik altijd even stil staan om het goed te bekijken en te waarderen. Wanneer ik in de bossen loop of over bergen wandel (hiken) haal ik vaker diep adem om extra te genieten van de natuur. I know, kind of WEIRD! Anyway.. ik heb zoveel gezien en gedaan dat ik er nu klaar voor ben om terug te keren naar huis.

Het is hier ook weer volop zomer, de temperaturen liggen rond de 25 graden maar de luchtvochtigheid is echt killing. Het is wel héérlijk strandweer. Dat is wat we voornamelijk nu doen in de weekenden omdat het nu te warm is om te hiken. Afgelopen weekend ben ik naar Peng Chau Island geweest met mijn vriendinnen. Er zijn hier wat beroemde tempels die we bezocht hebben zoals de Tian Hou tempel die in 1792 gebouwd is en de Lung Mo tempel die de grootste tempel is op dit kleine eilandje. Vanaf Finger Hill (bekende spot op Peng Chau) hebben we aan het strand genoten van de prachtige zonsondergang. Ook zijn we dit weekend naar Deep Water Bay geweest. Dit is ook een prachtige strand wat gelegen ligt in het zuidelijk deel van Hong Kong eiland. Het is niet zo heel bekend onder de toeristen maar veel lokale mensen komen hier voor een stranddagje.

Nou lieve mensen, ik ga de laatste weken nog even volop genieten van mijn ''one in a lifetime experience'' hier in Hong Kong.

Tot snel weer!

Ouafae


  • 27 April 2015 - 06:03

    Moustafa:

    Mooi gezegd ouaf!! Je gaat hk vast en zeker missen, maar het lijkt me ook wel heel lekker om weer naar huis te keren. Zet m op met de laatste loodjes!!i

  • 28 April 2015 - 00:00

    Haj:

    Can't wait to see youu..............@thegym hihihihihihii
    Ongelofelijk hoe snel de tijd is gegaan..heb je verhalen echt met plezier gelezen..
    Succes schat met de laatste loodjes en tot snel in sha Allah xxx Hajar

  • 07 Mei 2015 - 17:05

    Sofia:

    OUAFFIIEE!! Je avontuur is bijna ten einde! Geniet van deze laatste momenten. Zoals je zelf ook zegt, snuif nog een beetje cultuur, geniet van het weer, de mensen en het eten. Door middel van je verhalen hadden we je toch nog een beetje bij ons in Nederland, maar over een paar weken ben je er weer! K'kan niet wachten om je weer te zien...xx Sof

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ouafae

Actief sinds 19 Juli 2014
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 19178

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 10 Juni 2015

Ouaf in Hong Kong

Landen bezocht: