1 maand Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ouafae - WaarBenJij.nu 1 maand Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ouafae - WaarBenJij.nu

1 maand Hong Kong

Door: Ouafae

Blijf op de hoogte en volg Ouafae

29 September 2014 | Hong Kong, Hong Kong


Hallo luitjes!

Ik heb nog steeds het gevoel alsof ik op vakantie ben. Ruim vier weken zit ik hier alweer. Hoe langer ik hier verblijf, steeds meer ontdek en zie, des te meer ik Hong Kong een schitterend land vind. Met zijn ongerepte natuur tussen de kolossale infrastructuur. Je hebt er gigantische skylines tussen hoge bergen, natuur en rivieren. Adembenemend mooi! Maar ook verraderlijk gevaarlijk.

Het tyfoonseizoen is hier onlangs van start gegaan. Hong Kong heeft gemiddeld 2 keer per jaar last van tyfoons. Onlangs heeft Tyfoon Kalmaegi zeker achttien uur voor grote ophef gezorgd hier in Hong Kong. Hiervoor heeft tyfoon Kalmaegi een hele verwoesting achtergelaten in de Filipijnen. Er worden wel goede voorzorgsmaatregelen genomen en alarmcodes afgegeven. Werk en school worden gestaakt. Iedereen moet naar huis en binnen blijven. Ik dus óók! Ik moet zeggen dat zelfs code rood in Nederland niets voorstelt vergelijking met wat hier heeft rond geraasd. Het was zeer zeer beangstigend. Op zo'n moment wilde ik heel graag thuis zijn en dan pas voel je hoe klein je eigenlijk bent in deze grote stad. Maaaar… ik heb het overleeft!

Om weer even terug te komen op het heerlijke eten hier, dat begint langzamerhand helaas toch wel zijn tol te eisen. Ik heb ondertussen de afgelopen 4 a 5 weken ongeveer gegeten voor zeven maanden bij elkaar. Dus ben ik fanatiek gaan sporten om straks niet terug te keren als een sumo worstelaar haha..

Chinezen en ontspanning gaan niet helemaal samen "chillen na werktijd" kennen ze niet waardoor het een lange werkweek word. Met uitgestrekte hals reik ik dus uit naar de weekenden. Het is hier niet gebruikelijk om na het werk nog iets te ondernemen zoals in Nederland bijvoorbeeld een bioscoopje pakken ofzo.. Over het algemeen hebben ze hier relaxte (alleen de ochtenden dan) werktijden 10.00 uur beginnen en tussen 19.00 en 21.00 klaar. Daarna avondmaaltijd en dan richting huis en dan word er nog van alles gewassen en schoongemaakt. Dan blijft er niet veel tijd meer over om nog even lekker te ontspannen.

Hong Kong bestaat ongeveer uit 270 eilandjes. Hoe graag ik het zou willen denk ik niet dat het mij lukt om alle eilandjes te gaan bezichtigen. Vorige weekend ben ik naar Lamma Island geweest. Ook weer een schitterend eiland! Het is geen grote eiland maar het ligt wel dicht bij Hong Kong Central. Ongeveer een half uurtje met de boot. Je kan even ontsnappen aan de drukte. De meeste inwoners van deze eiland zijn geen chinezen. Er wonen veel westerse mensen voornamelijk Engelsen. Zie foto’s van Lamma eiland.

Op stage gaat het nu ook wel goed. Ik moet ontzettend wennen aan de manier van werken. Er word op hoog niveau gepresteerd en men verwacht dat ik gewoon meedraai zonder al te veel begeleiding. Het project wat ik zal gaan doen komt langzaam op gang, anders dan in Nederland gaat het allemaal wat trager en moet je veel geduld hebben waardoor mijn motivatie soms wegzakt. Ik heb wel de opdracht gekregen om een review te schrijven over (voor de mensen die hier mee bekend zijn) Ribosome-inactivating proteins in verschillende Chinese medicijnen (Momordica charantia and Trichsanthes kirilowii). Dit word officieel gepubliceerd in een Amerikaans medisch tijdschrift Current Protein & Peptide Science. Dit is een hele eer en word de parel op de kroon van mijn afstudeerproject!

Lieve familie en vrienden, bedankt voor al jullie lieve en bemoedigende berichtjes en tot snel dan weer!

Liefs en groetjes uit Hong Kong.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ouafae

Actief sinds 19 Juli 2014
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 19287

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 10 Juni 2015

Ouaf in Hong Kong

Landen bezocht: