Land of the Rising Sun - Reisverslag uit Osaka, Japan van Ouafae - WaarBenJij.nu Land of the Rising Sun - Reisverslag uit Osaka, Japan van Ouafae - WaarBenJij.nu

Land of the Rising Sun

Blijf op de hoogte en volg Ouafae

13 April 2015 | Japan, Osaka

Konichiwaaaaa….

I am back from Japan. Sinds zaterdag ben ik weer terug in Hong Kong van een weekje Kyoto, Osaka en Nara. Als eerst.. Japan is een onwijs, gaaf en waanzinnig land. Het eten, de cultuur maar vooral het volk zelf! De Japanners praten hier ontzettend rustig en zijn ontzettend behulpzaam en nederig naar iedereen toe. Meer dan Hong Kong of alle andere landen die ik bezocht heb. Een klein minpuntje was het weer. In vergelijking met Hong Kong was het best koud met veel regen, de temperatuur lag tussen de 12 en 15 graden. Maar dat heeft de pret zeker niet bedorven. Ik was in de veronderstelling dat Japan ontzettend duur was. Maar dat viel reuze mee. De HK dollar staat nu heel sterk tegenover de Japanse yen. Ik vergeleek natuurlijk alles met HK en ben tot de conclusie gekomen dat HK veel duurder is, behalve het transport. Het openbaar vervoer is in Japan wel weer duurder dan HK. Aangekomen op Osaka was mijn eerste indruk dat er veel laagbouw was, schitterende en kleurrijke gebouwen en vooral veel tempels. Geen hoge wolkenkrabbers, toeterende auto's of overvolle straten. Totaal anders dan het flitsende en chaotische Hong Kong. Maar toen had ik het centrum van Osaka nog niet gezien.

We zijn eerst naar Kyoto afgereisd, daar hebben we veel verschillende dingen gedaan. We hebben de beroemde Kinkaku-ji bezocht, ook wel bekend als de Gouden Paviljoen tempel. We hebben de bekende Path of Philosophy bewandeld waar de Sakura (bloesemperiode) op dit moment prachtig te bewonderen is. Ook hebben een echte traditionele Japanse thee ceremonie bijgewoond waar we onze eigen Mattcha (Japanse groene thee) thee moesten maken. Dit was echt super leuk om te doen. In Kyoto heb je een klein gebied Gion genaamd waar Geisha's werken en als je geluk hebt kun je ze soms ook spotten. In de hoop dat ik een echte Gheisa tegenkwam, vond ik wel heel spannend! Dus zijn we naar dit gebied afgereisd. Aangezien de film; Memoires of a Gheisa, één van mijn lievelingsfilm is vond ik het nog spannender! Nou, mijn hoop werd bevestigd. Ik heb er zelfs twee gezien, ze waren haastig wat boodschapjes aan het doen en het is me net niet gelukt om een goede foto van hen te maken helaas. Aansluitend zijn we natuurlijk ook naar de beroemde Fushimi inari tempel geweest. Waar dus de film van Memoirs of a Geisha is opgenomen. Een andere gedeelte van de film is opgenomen in de bekende Kiyomizu-Dera tempel ook in Kyoto. Waar we uiteraard ook zijn geweest. Super gaaf en mooi!

We zijn ook een dagje naar Nara geweest. Een groot natuurpark dat ongeveer 40 minuten van Osaka ligt. Deze park staat erg bekend om z'n vrij lopende wilde rendieren, die je kunt voeren. Ook heb je hier de grootste houten boeddhistische tempel ter wereld met de Big Buddha erin. Dit hebben wij ook bezocht en ik moet zeggen.. de Great Budhha in HK vind ik indrukwekkender dan deze. Alhoewel deze wel in een gigantisch groot prachtige tempel staat. Waar ik echt naar heb uitgekeken was de Universal Studio's in Osaka. Er zijn op dit moment volgens mij, vier Universal Studio's. Twee in Amerika, één in Singapore en één in Japan. In vergelijking met Walibi, Efteling en zelfs Euro Disney vind ik de Universal Studio's het meest leuke en indrukwekkende attractiepark waar ik ben geweest.

Oh ja! Even tussendoor wat betreft het eten, Het is veel beter en lekkerder dan in HK. Hier in Japan eet gemiddeld 70% het liefst seafood waardoor ik overal makkelijk kon eten. In HK is dat voor mij vaak een probleem omdat veel restaurantjes geen seafood of vegetarisch voedsel serveren. Ook kan je hier zelf beslissen wat voor noodles of rijst je erbij wilt hebben. Normale of volkoren noodles en rijst bijvoorbeeld. Volgens mij kennen ze de term volkoren in HK niet eens:p Maar goed, ik blijf het herhalen, ik ben dol op Aziatisch eten eten.

De laatste anderhalve dag heb ik Osaka in me eentje verkend. Ik ben in de avond naar de HEP Five geweest, dat is een gigantische reuzenrad die midden in het centrum staat. Het uitzicht van Osaka was schitterend om vanuit deze positie te zien. Vervolgens ben ik daarna naar de Floating Garden Observatory geweest waar ik ook uitzicht had op heel Osaka by night. Bij deze Observatory is er een brug tussen twee torens gebouwd van de Umeda Sky building. Dit gebouw deed me erg denken aan de Petronas Twin Towers in Kuala Lumpur vanwege de brug tussen de Sky buildings. Anyway, eenmaal boven had ik ook weer een waanzinnig uitzicht op Osaka. De volgende dag wilde ik graag ook de uitzicht zien op Osaka bij daglicht. Ik ben naar de Tsūtenkaku toren geweest die een beetje lijkt op de Eiffeltoren. Deze toren is ook meteen gebouwd in 1912 na de Eiffeltoren. Het word ook wel de Eiffeltoren van Osaka genoemd. In de avond staat het bekend om z'n felle neonlichtjes. Eenmaal boven had ik een enorme uitzicht op Osaka. Nu had ik Osaka vanuit alle hoeken en hoogten bezichtigd. Het is zéker óók een flitsende stad! Ik zal Osaka nooit meer vergeten:p Omdat ik nog wat tijd over had voordat ik naar het vliegveld moest heb ik ook snel nog even de Osaka Science Museum bezocht. Mijn vakgebied... en het blijft ontzettend interessant. Deze science museum kun je ongeveer vergelijken met onze NEMO museum in Amsterdam.

Nou lieve mensen het aftellen naar Nederland is dan nu echt wel begonnen hoor. Ik ben al meer dan 32 weken van huis en nu nog maar 6 weken om de avontuur van mijn leven af te ronden. Ik zeg kom maar op.

Vergeet niet de foto’s te checken!!

Groetjesss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ouafae

Actief sinds 19 Juli 2014
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 19323

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 10 Juni 2015

Ouaf in Hong Kong

Landen bezocht: