Cultuur, hike en papa - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ouafae - WaarBenJij.nu Cultuur, hike en papa - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ouafae - WaarBenJij.nu

Cultuur, hike en papa

Door: Ouafae

Blijf op de hoogte en volg Ouafae

16 Maart 2015 | Hong Kong, Hong Kong


Heey.. halloo.. lieve mensen!

Hier ben ik dan weer. Momenteel ben ik heel erg druk met mijn stage en experimenten/onderzoek, ook ben ik voornamelijk veel bezig met mijn scriptie. Doordeweeks ben ik tot laat op het lab te vinden. Maar de weekenden zijn heilig voor mij! Voorheen had ik het gevoel op een lange vakantie te zijn. Maar onbewust ben ik nu al eigenlijk bezig met het aftellen voor mijn terugkomst naar Nederland. Nog maar een kleine 10 weken heb ik hier nog te gaan. Het is echt heel dubbel. Ik wil nog zoveel zien van Azië! En ik heb hier onwijs leuke en lieve mensen leren kennen die ik ook zeker zal missen.. maar tegelijkertijd kan ik niet wachten om naar huis te gaan!

Maar goed, zoals ik gezegd heb, in de weekenden geniet ik intens van alle nieuwe plekjes waar we naar toe gaan. Vorige weekend ben ik met mijn huisgenoot naar de Ten Thousand Buddha’s Monastery geweest. Dit klooster, wat gebouwd is in 1951, is een boeddhistische tempel wat op een berg is gebouwd. Er stonden bijzondere ‘’aparte’’ beelden tussen. Er stond een beeld bij met een hele lange arm die veel weg had van een selfiestick. Ook stond er een tussen waarvan armen uit de ogen puilden. Zie foto's! Natuurlijk hebben de Buddha beelden een historie en hebben een betekenis, maar we maakten er een eigen verhaal van en moesten wel heel erg lachen om sommige beelden.

Ook ben ik weer gaan hiken met mijn sportieve hiking groepje. Dit keer zijn wij naar de Ma Dai Stream geweest. Dit was geen gewone hiking route die we normaal gesproken doen maar een rock climbing hike route. Wij volgden een route van stromend water en elke keer kwamen we obstakels tegen en moesten we de rotsen beklimmen om verder te kunnen gaan. Als we een hoge rots over waren dan lag daar een oase van prachtige watervalletjes met veel groen eromheen, beekjes en bronnen met zuiver water. Onwijs mooi! Het was ontzettend zwaar, vermoeiend en af en toe ook best gevaarlijk, maar het was wel een uitdaging om steeds verder en hoger te komen. Sinds ik hiken hebt ontdekt ben ik ontzettend veel van de natuur gaan houden. Dit is iets wat ik ontzettend veel zal gaan missen wanneer ik terug ben. Ik bedoel, het hiken hier is helaas niet hetzelfde als een wandeling door de Kralingse bos.

Aankomend week krijg ik mijn laatste bezoek hier vanuit Nederland. Donderdag ochtend zal mijn pappie hier in Hong Kong arriveren waar ik ontzettend veel zin in hebt. Ik kan ontzettend veel genieten van de momenten om aan familieleden en vrienden te laten zien waar ik woon en leef! En al helemaal als het mijn ouders zijn. Hong Kong voelt gewoon als mijn stad. Vorige jaar november was het mama die ik Hong Kong mocht voorstellen en nu is het papa! Papa.. Hong Kong wacht op jou :D

De volgende keer meer hierover!

Tot snel weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ouafae

Actief sinds 19 Juli 2014
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 19286

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 10 Juni 2015

Ouaf in Hong Kong

Landen bezocht: