Visite vanuit Maleisië en Nederland - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ouafae - WaarBenJij.nu Visite vanuit Maleisië en Nederland - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ouafae - WaarBenJij.nu

Visite vanuit Maleisië en Nederland

Door: Ouafae

Blijf op de hoogte en volg Ouafae

24 November 2014 | Hong Kong, Hong Kong


Hallo lieve mensen!

Ik ben de afgelopen weken ontzettend druk geweest met stage. Mijn review die ik geschreven heb en ter beoordeling bij de professor had ingeleverd is nu officieel ingeleverd bij het Amerikaanse blad molecules. Vanaf nu is het wachten voor de peer-review en hopelijk zal het zo spoedig mogelijk geaccepteerd worden. Heel spannend allemaal!

Afgelopen weekend heb ik bezoek gehad van twee Nederlandse-Turkse vriendinnetjes die momenteel studeren in Maleisië. Ceyda studeert nu in Kuala Lampur en komt zelf uit Amsterdam. Ik heb Ceyda leren kennen via Ayse. Ayse studeert in Penang en komt zelf uit Amersfoort.

Het grappige is dat Ayse een heel oud basisschool vriendinnetje van mij is uit Gouda. Ayse en ik zijn beide in Gouda geboren en hebben tot en met groep vier bij elkaar in de klas gezeten. Zij verhuisde toen der tijd naar Amersfoort en vanaf toen hebben we elkaar eigenlijk nooit meer gezien. Later hadden we wel iets van contact via Hyves en via Facebook.

Afgelopen maart/april zag ik op Facebook staan dat Ayse zou gaan studeren in Maleisië rond dezelfde tijd wanneer ik in Hong Kong zou verblijven. Dit kon geen toeval zijn! En nu 15 jaar later werd ik weer herenigd met mijn oude Westerschool-vriendinnetje in Azië!! Hoe leuk is dit.

Afgelopen vrijdag zijn dus Ceyda en Ayse hier aangekomen in Hong Kong. Ze zouden maar een lang weekend blijven en heb ik dus een strakke planning gemaakt. Ze moesten in 3 dagen tijd natuurlijk het beste van Hong Kong zien! En hopelijk heb ik ze dat ook laten zien. We zijn naar plaatsen geweest die op mij de meeste indruk hebben gemaakt. Victoria Peak, Sai Kung en natuurlijk de Big Buddha op Lantau Island. We hebben erg gelachen en genoten!! Hoogstwaarschijnlijk voordat wij drieën weer in Nederland zijn zal ik ze zeker nog een keer gaan ontmoeten hier in Azië.

Dames, via deze weg wil ik jullie nogmaals bedanken voor jullie gezelschap hier in Hong Kong. Ik hoop dat jullie een leuke tijd hebben gehad! Ik vond het in ieder geval helemaal MOOI:p dat jullie er waren! En nu we dit samen hebben meegemaakt en ervaren hebben zullen we zeker vrienden voor het leven blijven.

Na deze geweldig weekend te hebben gehad! Kan de komende week helemaal niet meer stuk voor mij! Aanstaande donderdag verwacht ik hoog bezoek vanuit Nederland! Mijn moeder zal dan arriveren in Hong Kong. Ik kan niet wachten om haar te zien na drie lange maanden. Ik mis haar ontzettend! Ook al spreek ik haar 3 keer per dag en whatsappen we de hele dag door! Helaas blijft ze maar tien dagen, maar ik zal zeker van elk moment genieten van haar nabijzijn. In mijn volgende reisverslag zal ik jullie hierover gaan vertellen.

Tot spreeks lieve mensen!

  • 24 November 2014 - 10:26

    Nancy:

    Leuk dat je je je vriendinnen gezien hebt en dat xo ver weg. . en hey allerleukste je mama ....geniet er lekker van xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ouafae

Actief sinds 19 Juli 2014
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 19288

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 10 Juni 2015

Ouaf in Hong Kong

Landen bezocht: