Eerste dagen Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ouafae - WaarBenJij.nu Eerste dagen Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ouafae - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Hong Kong

Door: Ouafae Akkouh

Blijf op de hoogte en volg Ouafae

05 September 2014 | Hong Kong, Hong Kong


Hallo allemaal

Daar ben ik dan weer. Moe, uitgeput maar zeer voldaan. Ik ben nu ruim een week in Hong Kong en nu pas begin ik een beetje over mijn jetlag heen te komen. Het is ongelooflijk wat voor impact zes uur tijdverschil met je doet. Ik ben de afgelopen dagen gigantisch druk geweest om alles te regelen, voornamelijk de praktische dingen zoals mijn kamer op orde brengen en de laatste hand aan formele zaken. En natuurlijk de ontmoeting met de professor en het team waarmee ik de komende negen maanden mee draai.

Het afscheid van mijn familie en vrienden vond ik het aller moeilijkst, er zijn flink wat traantjes weg gepinkt maar had er rekening mee gehouden en een tas vol tissues meegenomen. Mijn vlucht vanuit Schiphol naar Moskou ging wel snel. In Moskou ben ik overgestapt en had een vlucht van 10 uur lang. Dit was minder leuk!

Mijn eerste indruk van Hong Kong was letterlijk WHAUWW. Het was inderdaad wat ik had verwacht, flitsend! Zo chaotisch druk, iedereen had haast. Eenmaal aangekomen bij de taxi’s viel ik al bijna flauw door de hitte. Het is verschrikkelijk heet hier. Het is dagelijks boven de 30 graden en de luchtvochtigheid is erg hoog. Een fles water is noodzakelijk!! Nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen en zeker niet op zo'n korte termijn, maar ik mis "het weer" in Nederland.

Eenmaal aangekomen op mijn bestemming, werd ik zeer verwelkomt. Toen ik uiteindelijk in mijn appartement aankwam moest ik erg wennen. Het is hier zo anders dan wat ik gewend ben in Nederland. Het is allemaal relatief oud en klein en heel sober ingericht. Maar het is allemaal wel netjes en schoon. Het appartement deel ik nog met twee andere dames waar ik het gelukkig goed mee kan vinden.

Afgelopen weekend ben ik Hong Kong meteen een beetje gaan verkennen. Ik ben samen met een collega naar Sai Kung geweest. Sai Kung is een stad aan de kust van Hong Kong en staat bekend om z’n zee vruchten. Hier kun je ook met een bootje naar andere eilandjes gaan die mooie stranden hebben. Het is er werkelijk prachtig! Net een idyllisch plaatje om te zien.

Los van het prachtige landschap kun je hier verrukkelijk eten! Ze eten hier in de ochtend en middag uitgebreid en s ‘avonds eten ze iets simpels, De mensen zijn zeer bewust van gezonde voeding en vinden dat belangrijk. Die combinatie van gezond en erg lekker kan ik mij prima in vinden.

Wat betreft de Chinese mensen, het zijn hele beschaafde hardwerkende mensen. Maar op sociaal gebied kunnen ze nog heel wat leren van de Hollandse gezelligheid, ze zijn namelijk erg op zichzelf, hebben geen humor en groeten niet op straat. (Althans van de mensen die ik tot nu toe heb leren kennen)

Afgelopen maandag ben ik officieel begonnen met mijn eerste stage dag op het lab. Het is de bedoeling dat ik de komende week eerst alles verken en het team leer kennen en wat ze allemaal precies doen. Volgens de professor is het erg belangrijk om aan mijn nieuwe woon/leef omgeving te wennen voordat ik me stort op het project waaraan ik mag meewerken. Dus daar ben ik nu nog lekker mee bezig! Ik ben benieuwd hoe het gaat worden. De werktijden zijn in ieder geval heel erg relaxed. Een volgende reisverslag volgt hierover!

Groetjes Ouafae


  • 05 September 2014 - 23:03

    Moustafa:

    Coowl ouaf!, eerste loodjes zijn altijd wel beetje zwaar... en het missen van bar nederland geeft alleen aan dat je het goed heb in nl.... maar het nederlands weer missen, nee dat kan echt niet!:)... foei foei.... lekker jezelf nog even installeren.... vooral geen haast.... je heb nog alle tijd!, en geniet van alle idyllische plaatjes.... en als je wat plaatjes heb geschoten, dan zie ik die graag verschijnen.... kan ik ook ff meegenieten!

  • 09 September 2014 - 11:06

    Nancy:

    Heel avontuur.blijf je volgen !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ouafae

Actief sinds 19 Juli 2014
Verslag gelezen: 1457
Totaal aantal bezoekers 19329

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 10 Juni 2015

Ouaf in Hong Kong

Landen bezocht: