Bali, een ander stukje paradijs op moeder aarde - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Ouafae - WaarBenJij.nu Bali, een ander stukje paradijs op moeder aarde - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Ouafae - WaarBenJij.nu

Bali, een ander stukje paradijs op moeder aarde

Door: Ouafae

Blijf op de hoogte en volg Ouafae

19 Januari 2015 | Indonesië, Balikpapan


Hallo lieve mensen,

Ik ben onderhand weer terug in Hongkong! Indonesië is een magnifiek mooi land. Ik ben een kleine week naar het eiland Bali geweest en heb daar vier verschillende plekken bezocht.

Als eerst kwamen wij aan op het vliegveld in Denpasar. Van daaruit zijn wij meteen door gegaan naar de kust Seminyak wat vlakbij Kuta ligt. Wij zijn naar dit gebied gegaan omdat ons is verteld dat dit plekje geweldig is om te surfen. In mijn geval om ‘’te leren’’ surfen. De golven waren hoog, ruw en totaal niet mensvriendelijk! Dus perfect om te surfen. Het was best wel moeilijk maar na een paar uur kon ik al aardig surfen. Wat een ervaring zeg! Voor zonsondergang gaan er veel verschillende tentjes open op het strand, vandaaruit kun je de prachtige zonsondergang bewonderen.

Vanuit Seminyak zijn wij doorgereisd naar Gunung Batur. Gunung Batur is op dit moment een slapende vulkaan op het eiland en is 1717 meter hoog. De eerste gedocumenteerde uitbarsting van de vulkaan was in 1804. Sindsdien is de vulkaan nog regelmatig actief. De laatste uitbarsting was in 2000 waarbij meer dan 2000 mensen omkwamen. De vulkaan is te beklimmen vanaf verschillende plaatsen. Met ons gezellige Hollandse groepje werden wij om half 4 in de ochtend wakker gemaakt door onze reisgids. Wij zijn om 4 uur begonnen met het beklimmen van de Gunung Batur. De hiking duurde ruim twee uur. Eenmaal aangekomen op de top hadden wij een mega schitterende uitzicht op Bali die wakker werd gemaakt door de oprijzende zon. De zonsopgang was echt prachtig om te zien. Tijdens het genieten van de zonsopgang maakte onze reisgids onze ontbijt klaar. Hij stopte eieren in een soort van kleine grot waar stoom uit kwam. Op die manier werden de eieren hard gekookt met de warmte van de slapende vulkaan. Na onze ontbijt gingen wij verder hiken over de vulkaan. Onze reisgids liet ons twee grote kraters zien, de plekken waar de grond erg warm was en tot waar de lava was gekomen bij de laatste uitbarsting. Het was in een woord weer een TOP ervaring!

Na de vulkaan ervaring zijn wij naar Tirtagangga gegaan. Tirtagangga staat bekend om zijn vele rijstvelden dus natuurlijk ook een bezoekje waard. We zijn de velden in gegaan en hebben met de arbeiders gesproken. Over het algemeen zijn de mensen erg aardig en dankbaar voor wat ze doen en hebben. Omdat wij meer het binnenland in zijn getrokken merk je wel de armoede hier, je ziet zoveel oude vrouwen die gewoon in de bouw werken en bijvoorbleed super zware betonblokken op hun hoofden dragen. Best erg en sneu om te zien, zo besef ik nog meer hoe verwend wij zijn in het westen.

De laatste plek waar wij naar toe zijn gegaan is Ubud. Dit plekje word beschouwd als de cultuur centrum van het eiland en heeft ongeveer 8000 inwoners. Hier zijn wij naar de beroemde Pura Dalem Agung Padantegal tempel gegaan. Bij deze tempel worden traditionele dansen opgevoerd. Bij dit soort symbolische dans is niet alleen de muziek en de dans belangrijk maar ook de kleuren, handgebaren, houding van de vingers en de oogbewegingen spelen een belangrijke rol. In de dans zitten verschillende verhalen in verwerkt. Het gaat over goden, demonen, monsters die je beschermen en nog meer waar de hindoes in geloven. Af en toe voelde ik mij niet helemaal comfortabel omdat het leek alsof iedereen in trance werd gebracht of zo.. maar het was wel onwijs gaaf om dit een keer te zien. Voor de rest zijn wij nog gaan toeren met de scooter in de omgeving van Ubud waar wij nog meer prachtige rijstvelden tegen kwamen en mooie watervalletjes.

Een dag voor ik terug zou reizen naar Hongkong zijn wij naar de beroemde Sedona Spa gegaan. Toen we daar aankwamen kregen wij een menu met verschillende treatments waaruit wij konden kiezen. De goedkoopste treatment was een voetmassage die ongeveer 40 minuten duurde voor €5. In ieder geval doordat mijn rug erg verbrand was door de zon en ook al behoorlijk begon te vervellen werd mij aangeraden om de Bali Fruity Spa Treatment te doen. Een treatment van bijna 2 uur voor 12 euro. Ik werd begeleid naar een ruimte waar je allemaal verschillende kamertjes had, gebouwd van riet en palmen. In het kamertje stond een massagetafel een rieten kuipstoel en een prachtig wit klassiek bad gevuld met water waarin rozenblaadjes dreven!
Als eerst kreeg ik een heerlijke Balinese massage gevolgd door een verse papaya & komkommer scrub en vervolgens werd ik nog helemaal ingesmeerd met honing en limoen. Daarna mocht ik een douch nemen en daarna in dat heerlijk bad. Alsof dat nog niet genoeg was bracht dat lieve vrouwtje mij nog eens een schoteltje met vers fruit en heerlijk gember thee. Nou daar lag ik dan met mijn ge-scrub-de huid, fruit en thee in een bad met rozenblaadjes. I love Bali!

Ik heb ontzettend genoten van mijn lange vakantie in Maleisië en Indonesië. Ik heb weer ontzettend veel meegemaakt en ervaren. Ik heb bijzondere mensen gezien en gesproken en zal dit ook nooit meer vergeten. Thuisgekomen in Hongkong voelde ook echt als thuiskomen. Lekker weer m'n eigen bed en spulletjes en de dagelijkse routine. Nu ga ik fris beginnen aan mijn scriptie en het afmaken van mijn volgende review. Mijn vorige review is tevens al gepubliceerd en online te zien, geïnteresseerden kunnen via de link mijn gepubliceerde review lezen: https://scholar.google.com/scholar?hl=nl&q=ouafae+akkouh&btnG=&lr=

Vergeet niet mijn foto’s te checken lieve mensen!

Groetjesssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ouafae

Actief sinds 19 Juli 2014
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 19333

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 10 Juni 2015

Ouaf in Hong Kong

Landen bezocht: